top of page

Intraprenören som blev entreprenör

Jag har arbetat i över 25 år med att lansera, driva, utveckla, avveckla och sälja och köpa produkter, tjänster och verksamheter inom media. I över 20 år har jag arbetat för den amerikanska mediegruppen IDG, och var under många år chef för affärsutveckling och satt i ledningsgruppen för Sverige. 

 

Min tid på IDG (International Data Group) gav mig möjligheten att vara med och starta ett imponerande antal tidningar och webbplatser - närmare bestämt 20 - många är fortfarande framgångsrika och aktiva. 

Genom mina olika uppdrag och roller byggde jag upp en gedigen kunskap om medieutveckling. Det handlade inte bara om att starta verksamheter, utan också om att förstå branschen och utveckla strategier för att hålla sig framgångsrik i det ständigt föränderliga medielandskapet.

Med tiden utvecklade jag mina egna metoder och arbetssätt, som jag fortfarande drar nytta av idag. Dessa metoder hjälper mig att analysera marknader, identifiera möjligheter och implementera effektiva strategier för att maximera framgång inom media. Kunskapen jag förvärvade under mina år på IDG och genom att vara involverad i olika mediestartups har varit ovärderlig och har lagt grunden för min fortsättning inom medieindustrin.

Jag är stolt över mina insatser och den erfarenhet jag har samlat på mig. Att vara en del av den ständiga medieutvecklingen och bidra till framväxten av nya verksamheter har varit en spännande resa. Jag ser fram emot framtida utmaningar och möjligheter att fortsätta driva innovation inom mediebranschen.

Tidigare roller

Utöver tjänsten som chef för affärsutveckling har jag byggt på min kunskap genom att ha jobbat i dessa roller:  

 

Säljare

Produktchef

Affärschef

Affärsutvecklare

Chef affärsutveckling 

Investment Manager

Affärsområdeschef

Försäljningschef

Försäljningsdirektör 

COO

CEO/Vd

bottom of page